Puycheric rosé

Jomen visst blev det vin igår. Två flaskor faktiskt.
Och en hel del sanningar, och en hel del ljug också för den delen, och en hel del skratt.
Kontentan av kvällen var att vi båda (jag och grannen, som numera bor i ett lite mindre hus vid samma sjö) helt krasst konstaterade att vi inte är så intresserade av folk längre.
Framför allt inte folk som tror att deras förutfattade meningar om annat folk är de rätta.
Utan att själv lära känna, alternativt, helt och hållet skita i andra.
Vinfyllor bör avslutas med ett : Så är det!
Och det gjorde vi...och hällde ut det sista ur glasen eftersom vi inte behövde mer.

Idag är det bakis-loj stämning här, men ingen huvudvärk tack och lov.
Ikväll blir det tapas, mer vin och skivsortering med min kompanjon.
Och, ja, jag kommer ihåg "mindfullmesset"

Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

du talar i gåtor mest hela tiden nu! Eller är du bara en teaser? Tänker du berätta vilka de sju orden var eller vill du bara verka spännande? va? va?

2008-10-25 @ 00:54:42
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: annika

Lite drama må jag ju få krydda den ensliga tillvaron på vischan med, eller hur?

va? va?

2008-10-25 @ 13:42:49
Postat av: torgnysdotter

är det ett drama också!?

Det blir allt mer rafflande och endast smulor slängs åt mig surar.

2008-10-26 @ 11:25:29
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Annika

Precis som jag då, får också nöja mig med smulor. men smulor kan vara hur bra som helst. Minns du kakan "Holländare" med rosa kristyr? Den sas vara gjord av smulor...

2008-10-28 @ 22:25:28
Postat av: torgnysdotter

nä. Minns inte. Smulsur.

2008-10-28 @ 23:36:53
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Annika

Smulsur - mitt nya favoritord! Tack!

2008-10-29 @ 10:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0