Bokslut, inventering, resultat och balans.

Min års-enkät (inspirerad av Anna-Sara)

Årets bedrift -
Va?
Årets bittra -
Sambons ex-fru, som påstod sig i ett mail till mig vara bitterfitta.
( Om detta är sant vet jag för övrigt inte )
Årets bästa semester -
Men ååhhh, här skulle jag kunna skriva hur mycket som helst om den fantastiska bilsemester som Johan och jag gjorde genom Europa under HELA september, men det blir så här i stället : Johan, jag, bilen, solen, maten och vinet, ni hajjar!!
Årets bästa film -
Vad hände med bio, dvd, ja, TV överhuvudtaget?
Jag väntar på Avatar...
Årets musik -
The Johnsons julkonsert i Matfors, med min gamla idol på sång, Matti Alfonzetti från Skin Trade!
Pablo Cepeda en tisdagskväll på Berns. För övrigt ett år med ganska mycket musik, av alla de slag, men mest ljuv.
Årets nytillskott -
Johan, Kettil och Hedda kom först, huxflux, en söndag i april, sen kom HON den 4e Juli. SOM vi hade längtat efter lilla Myran, världens mest perfekta lilla häst!
Årets förlust -
En hel del slantar, det här var året när allt gick sönder.
Årets vuxenpoäng -
Nä. Inte i år heller.
Årets fysiska förändring -
Lite mera grått i håret, ett par rynkor till och åtta kilo upp. Pasta, pasta, pasta...
Årets nya kändisförälskelser -
Jag är fortfarande hopplöst torsk på Jonathan Rhys Meyers, och det kommer att hålla i sig även detta år!
Årets mest gåshudframkallande låt -
At last, Etta James. Och en gammal Bryan Adams, Where even angels fear to tread.
Årets läsupplevelse -
Tre faktiskt, och alla om Barcelona. Lite märkligt eftersom jag inte är överförtjust i den staden, men Katedralen vid havet, Ängelns lek och Vindens skugga gick alla tre överraskande fort att läsa.
Årets insikt -
Det är OK att be om hjälp ibland.
Årets tv-besatthet -
Det måste bli en krånglande dekoder, det blir lätt en besatthet.
Årets fest -
Nyårsfesten, tveklöst. Stunder av allvar, charader, magiska lyktor, ljus, värme, kärlek, massor av skumpa och rysk kaviar. Kallt och vackert ute vid tolvslaget och skål för "absent friends".
Årets citat -
"Nä, nu har du gruvat dig länge nog!"
Pop-stjärnan till groupien vid halvfemtiden en sommarmorgon. Han slog näven i bordet, hon svepte ett glas ren vodka, och ingen vet vad som hände sen...
Det är märkligt - så mycket att läsa mellan raderna.

Kommentarer
Postat av: Beatrix Vnunk

Förnämlig lista, kejsarinnan!

...och jag är sjukt avis på den där semestern. Sjukt avis på Johan som fick semestra med dig. Jag vet vad jag missar:)



Puss.

2010-01-05 @ 13:33:29
URL: http://retronyttgods.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0