Hästar med sår och ringorm, en katt med hårbollsbekymmer och en febertopp.

Det är tur att det inte blivit så kallt ännu.
Och att jag inte måste skotta.
Eller det kanske var dumt att utmana Murphy på det sättet förresten...
Jag tillbringar plötsligt en massa tid i stallet, mycket mer än vanligt.
Jag är "barnvakt" åt den Röda Räbban och den Flygande Tunnan i ett par veckor, eller i exakt 17 dagar, tror jag, jag vet faktiskt inte så noga.
Som alla barn så lyckas dom här två med det mesta, att slå sig, att dra på sig någon mystisk smitta och självklart vill dom bara ha godsaker hela tiden.
Idag har jag ägnat totalt enochenhalvtimme åt sårtvätt och bandagering, lägger man på tiden som det tog att åka till Apoteket, åka från Apoteket som inte tog kort på grund av strömavbrott, och åka tillbaks till Apoteket och därefter hem igen, så snuddar jag tvåochfemton.
Och det är bara på Räbban och Tunnan.
På min egen tunna, Blixten, letar jag eksem som besatt, men jag tror inte han blivit smittad ännu.
(håll tummarna för det)
Uppskattad tid ca tjugofem minuter.
Hundarna fick sin timmespromenad i morse.
Katten Svensson får några minuter då och då, han har satt en hårboll på tvären tror jag, för han fnyser och fräser värre än tjejen i Nezerilreklamen.
Våra yngsta familjemedlemmar, kattfröknarna, äter som satan, jag har gett dom mat fyra gånger idag, men det går så fort så det är knappt värt att lägga på, men ok då, sjuminuter.
Strax under fyra timmar på djuren.
Har dessutom varit på firman i treochenhalvtimme och transporterat mig dit och hem, tid ca fyrtio minuter, lägg till lite febersömn på det så har dagen gått.
Men klockan är bara åtta ännu, och ytterligare en halvtimme ska läggas på kvällsfodring och allmänt djurpyssel.
Kanske hinner jag ta en dusch och sprita händerna, ringorm känns inte så lockande när tempen visar 38,7.
Vad kan man säga?
Måndag kanske?

Kommentarer
Postat av: Blingis

Du är här.

Igen.

Trevligt!



Eliza Doolittle var precis så svängig som du påpekade.

Mina knän rör sig.

I otakt pga min fatala taktlöshet.

2010-10-28 @ 22:53:52
URL: http://svartblogg.blogg.se/
Postat av: A

Äh, lägg av Blingis...jag har sett dig dansa, på Espans scen, Because I got high. Ingen taktlöshet där inte.

2010-11-22 @ 13:57:08
URL: http://ladycherry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0