Grannsämja

Jag har ju som bekant fått en ny närmsta granne. 
Den tidigare närmsta grannen har emigrerat, befinner sig just nu i London, men har siktet på Australien. 
Den  tidigare närmsta grannen var ganska osynlig, och svår att kika in till. 
Hon hade stora skärmar av färgat glas för sina 90x100 cm fönster. 
Jag försökte till och med vid ett tillfälle att röja körsbärsbuskar så jag skulle kunna se in genom hennes köksfönster men eftersom hon sällan var vaken längre än till 21, så var det en onödig åtgärd. 
Min tidigare närmsta granne hade något paranoida drag, trodde att hon var avlyssnad bland annat. 
Hon hade en gång, under kalla krigets dagar, per telefon uppmanat sin dåvarande man att  smuggla hem en päls åt henne från CCCP när samtalet plötsligt och oförklarligt bröts.
Hon blev så rädd för FRA att det var då hon bestämde sig för att dra. 
Hon hade alltid dörren låst, och var bara ute när det var ljust.

Tiderna förändras...och tur är väl det ibland.

Min nya närmsta granne är den här:
Hon har målat hela huset vitt, golv, väggar och tak. 
Hon har inga gardiner, förutom svarta spetsgardiner med keruber på i sovrummet (som hon för övrigt är lite rädd för, keruberna alltså) 
Hon spelar hip-hop extremt högt på sin lilla stereo, så jag hör när hon är hemma och vaken. 
Hon står för underhållningen dystra kvällar när man kan kika in genom hennes fönster och se henne träna rock-ring på sitt nya Nintendo Wii. 
( För övrigt ett riktigt skrattpiller som jag ska rekommendera resten av byn att smyga förbi och kolla på.) 
Hon låser aldrig dörren. 
Hon går fort med hälarna först, så hon hörs kan man säga, och hon smäller igen dörren efter sig.
Hon är ett fantastiskt sällskap i de flesta lägen, i tystnad på bryggan, med ett glas vin och ett asgarv, på långtur med hästen.
Fan, vad jag är glad att hon flyttat hit!
Välkommen Jossan!
...å Dolly förstås,,,



Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

va mysigt det låter! Hälsa Joss.

Men var bor hon??

2008-11-19 @ 06:50:43
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com
Postat av: Annika

Jag hälsar! Hon bor i det lilla huset som ligger närmast, er tilltänkta sommarstuga. Puss

2008-11-19 @ 08:52:44
Postat av: torgnysdotter

not till mig själv:

"jag måste sluta köpa djur och sommarstugor på fyllan!"

2008-11-19 @ 09:10:05
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0