Månljust och stjärnfall

Operaföreställning på Tonhallen. Mozarts Trollflöjten förtrollade och lockade fram en och annan tår i ögonvrån.
På något sätt renad, kom jag hem till min plats på jorden och satt mig på verandan med en kopp kaffe. 
Det var månljust, och hästarna stod och mumsade på sitt hö. 
Jag tror aldrig att jag har sett ett stjärnfall tidigare, men precis då, när lugnet spred sig inom mig så föll den. 
Och jag såg på den länge, tappade nästan andan under tiden, och det var ohyggligt vackert. 
Lite skrämmande samtidigt, men fantastiskt. 
Är det sant som det sägs att man får önska sig något och att det alltid slår in när man ser en stjärna falla, så borde jag vara safe nu. 
Vi får se hur det blir...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0