Huvudbry

Jaha ja...
Här sitter jag fortfarande och funderar. 
2009 har tolv dagar på nacken och grubblandet är inte till ända ännu...
Vi har en tradition på nyårsaftonen, den har hängt med i några år nu. 
Alla runt middagsbordet ska innan tolvslaget ( helst ) ha berättat om det bästa och sämsta med året som gått. 
Det har blivit en mycket högtidlig och känslosam tradition, och viktig. 
Viktig i den bemärkelsen att vi sällan vet så mycket om varandra som vi tror, viktig för att den skapar en gemenskap genom intressanta diskussioner till följd av en del uttalanden. 
Viktig för att den sker strax innan den mest högtidliga stunden på hela året. Tolvslaget. 
När man får stryka streck över vad man vill, glömma det man gjort dåligt, se med tillförsikt mot det som komma skall , fylld av vemod och hopp.
Bäst-och sämst-traditionen har varit intressant, rolig, smärtsam och tårdrypande under de här åren. 
Saker har hänt mig och vänner av mycket varierade slag. 
Storslagen lycka, mörkaste sorg.
Förra nyårsaftonen satt vi länge vid bordet även efter tolvslaget och försökte lägga till ännu en punkt; förväntningar på det kommande året. 
Jag vet inte om det var champagnen som slagit till, men det blev en ganska svamlig och rörig historia, så den fick inte följa med till det här nyåret. 
Men, jag har behållit den för mig själv, och modifierat den lite.
Förväntningar och mål...

Ja, som sagt, jag funderar fortfarande...

Kommentarer
Postat av: torgnysdotter

Håll mig informerad:-)

2009-01-13 @ 06:09:08
URL: http://www.torgnysdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0